Polskie Towarzystwo Naukowe Silników Spalinowych wraz z Politechniką Wrocławską (Katedrą Inżynierii Pojazdów) oraz Politechniką Poznańską (Wydziałem Inżynierii Lądowej i Transportu oraz Instytutem Silników Spalinowych i Napędów)
w dniach 13-15 listopada 2023
zorganizowało kolejne już sympozjum dla młodych naukowców/doktorantów – VII Young Scientists Academy w Zamku Czocha.
Konferencję uświetnili:
- Prorektor Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni – dr hab. inż. Tomasz Kniaziewicz, prof. AMW
- Dziekan Wydziału Transportu i Inżynierii Lotniczej Politechniki Śląskiej – dr hab. inż. Piotr Folęga, prof. PŚ
- Dziekan Wydziału Inżynierii Lądowej i Transportu Politechniki Poznańskiej – prof. dr hab. inż. Jacek Pielecha
- Prodziekan Wydziału Inżynierii Lądowej i Transportu Politechniki Poznańskiej – dr hab. inż. Wojciech Sawczuk, prof. PP
- Prodziekan Wydziału Inżynierii Lądowej i Transportu Politechniki Poznańskiej – dr hab. inż. Wojciech Siekierski
- Dyrektor Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie – prof. dr hab. inż. Marcin Ślęzak
- Dyrektor Centrum Pojazdów Szynowych Poznańskiego Instytutu Technologicznego – mgr inż. Piotr Tarnawski
Z ramienia organizatorów uczelnie reprezentowali:
- Kierownik Katedry Inżynierii Pojazdów, Wydziału Mechanicznego Politechniki Wrocławskiej – dr hab. inż. Zbigniew Sroka, prof. PWr
- Kierownik Zakładu Silników Spalinowych, Instytutu Silników Spalinowych i Napędów na Wydziale Inżynierii Lądowej i Transportu Politechniki Poznańskiej – prof. dr hab. inż. Jerzy Merkisz
- Kierownik Zakładu Napędów Alternatywnych, Instytutu Silników Spalinowych i Napędów na Wydziale Inżynierii Lądowej i Transportu Politechniki Poznańskiej – prof. dr hab. inż. Ireneusz Pielecha
Główną część konferencji prowadzili
- prof. dr hab. inż. Jerzy Merkisz – Prezes Polskiego Towarzystwa Naukowego Silników Spalinowych
- prof. dr hab. inż. Stanisław Szwaja
- prof. dr hab. inż. Andrzej Kaźmierczak
- prof. dr hab. inż. Jarosław Mamala
W konferencji uczestniczyło około 100 osób z Politechniki Poznańskiej, Wrocławskiej, Warszawskiej, Śląskiej, Koszalińskiej, Krakowskiej, Lubelskiej, Opolskiej, Częstochowskiej, Rzeszowskiej, Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni, Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Wojskowej Akademii Technicznej, Uczelni Techniczno-Handlowej im. H. Chodkowskiej w Warszawie, Instytutu Transportu Szynowego w Poznaniu, H.Cegielski – Fabryki Pojazdów Szynowych w Poznaniu, Instytutu Ochrony Środowiska – PIB, Poznańskiego Instytutu Technologicznego – Łukasiewicz, Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie, Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Krośnie, Wyższej Szkoły Biznesu (Dąbrowa Górnicza) oraz z Uniwersytetu w Vilnie (Bułgaria). Na konferencji przedstawiono 15 referatów oraz ponad 40 prac posterowych
W ramach Konferencji przyznano nagrodę oraz cztery wyróżnienia za prezentację referatów:
- Paweł Socik (Akademia Marynarki Wojennej) – Analiza symulowanych obciążeń dynamicznych okrętowego układu napędowego o niekonwencjonalnym układzie zasilania (nagroda główna)
- Saj Manoj Rayapureddy (Vilnius Gediminas Technical University) – Particle emission and its mathematical representation using DEM (wyróżnienie)
- Adam Kamiński (Politechnika Wrocławska) – Analiza narażenia użytkownika pojazdu limit off
vehicle na oddziaływanie lotnych związków organicznych emitowanych z układu napędowego (wyróżnienie) - Patryk Stasiak (Politechnika Opolska) – Energochłonność pojazdów elektrycznych (wyróżnienie)
- Franciszek Ratajczyk, Filip Woźniak (Politechnika Poznańska) – Problematyka
przywracania pojazdu do stanu oryginalnego na przykładzie renowacji Volkswagena
Karmann-Ghia typ 14
W ramach Konferencji przyznano także nagrodę oraz dwa wyróżnienia za prezentację posterów:
- Magdalena Rykała (Wojskowa Akademia Techniczna) – Modelowanie zużycia paliwa w pojeździe samochodowym z wykorzystaniem interfejsu diagnostycznego OBD-II (nagroda główna)
- Dominik Patron (Wyższa Szkoła Biznesu, Dąbrowa Górnicza) – Współczesne systemy wspomagające pracę kierowcy w samochodach ciężarowych wpływające na zużycie energii (wyróżnienie)
- Tomasz Koszyła (Państwowa Akademia Nauk Stosowanych, Krosno) – Benefits of using titanium alloy as the construction material of the connecting rod and piston in the SI engine (wyróżnienie)
Zapraszamy do obejrzenia Galerii.