2024.11.19: Dodatki za wybitne osiągnięcia dydaktyczne o których mowa w Zarządzeniu Nr 10 Rektora Politechniki Poznańskiej z dnia 15 kwietnia 2024 r. (RO/IV/10/2024), zgodnie z §3 ust. 6 Regulaminu przyznawania dodatków dydaktycznych za szczególne osiągnięcia dydaktyczne pracowników Politechniki Poznańskiej uzyskane w roku akademickim 2023/2024
1. Opracowanie i wdrożenie innowacyjnych metod prowadzenia zajęć dydaktycznych
- dr inż. Tomasz Nowakowski
Wdrożenie metod dydaktycznych: Problem-Based Learning, Inquiry-Based Learning i Evidence-Based Learning w pięciu przedmiotach, które znacząco podniosły jakość kształcenia i zaangażowanie studentów w proces dydaktyczny.
dr hab. inż. Marek Waligórski, prof. PP
Opracowanie i wdrożenie hybrydowej i interaktywnej formy prowadzenia zajęć wykładowych i ćwiczeniowych z zastosowaniem Problem Based Learning, opartej na realizacji modułowego projektu przedsiębiorstwa.dr inż. Marcin Bilski
Prowadzenie zajęć dla studentów w formie hybrydowej - zajęć bezpośrednich oraz w postaci samokształcenia kierowanego na podstawie autorskich filmów video.dr hab. inż. Wojciech Siekierski
Poprawa merytorycznej i organizacyjnej atrakcyjności zajęć dla studentów poprzez realizowanie 50% zajęć praktycznych w terenie lub na podstawie pozyskanych w terenie danych, w kontakcie z rzeczywistymi obiektami inżynierskimi.dr inż. Janusz Dębiński, prof. PP
Prowadzenie ćwiczeń audytoryjnych w formie Flip Blended Learning i ćwiczeń projektowych z elementami grywalizacji wspomagane autorskim kanałem na platformie YouTube „Pigułki wiedzy z wytrzymałości materiałów” (103 filmy).- dr inż. Michał Demby
Opracowanie autorskiego cyklu ćwiczeń audytoryjnych wykorzystującego schematy z seriali na platformach streamingowych typu Netflix mające na celu zaangażowanie studentów (założenia m.in. personifikacji współczynników projektowych i wprowadzenie gradacji napięcia w przedstawianych kolejno treściach).
2. Wyróżniające się działania popularyzujące naukę i kształcenie w PP
dr Dorota Krawczyk (50%), dr Michalina Flieger-Szymańska (50%)
Organizacja po raz pierwszy warsztatów pt. „Skarby Ziemi” podczas Nocy Naukowców 2024.
3. Opracowanie i uruchomienie międzynarodowych programów dydaktycznych, realizowanych z zagraniczną uczelnią
- prof. dr hab. Agnieszka Merkisz-Guranowska
Współautorstwo programu studiów i koordynacja po stronie PP międzynarodowego programu studiów IT for Smart and Sustainable Mobility (studia magisterskie realizowane w konsorcjum czterech uczelni).
5. Wyróżniająca się forma prowadzenia zajęć dydaktycznych potwierdzona opiniami studentów w eAnkietach za dwa semestry roku akademickiego
- dr Edyta Janeba-Bartoszewicz
Wykorzystywanie przy prowadzeniu zajęć metod: Sokratesa, Problem based learning oraz Challenge based learning.
Średnia ważona z dwóch semestrów: 4,86 (liczba ankiet:96)
- mgr inż. Daniel Wieczorek
Wprowadzenie innowacyjnego systemu prowadzenia zajęć laboratoryjnych dla studentów specjalności samochodowych „Student-Rzeczoznawca”.
Średnia ważona z dwóch semestrów: 4,93 (liczba ankiet:112)
- dr hab. inż. Remigiusz Jasiński
Wdrożenie cyklu zajęć ćwiczeniowych i projektowych o charakterze eksperymentalnym z wykorzystaniem naziemnej aparatury pomiarowej i bezzałogowych statków powietrznych w celu oceny jakości powietrza na terenie Kampusu Warta.
Średnia ważona z dwóch semestrów: 4,93 (liczba ankiet:95)
- dr inż. Tomasz Jeż
Wykorzystanie przy prowadzeniu zajęć sztuki komiksu, mind mappingu i scatchnotingu.
Średnia ważona z dwóch semestrów: 4,86 (liczba ankiet:54)
- mgr inż. Krzysztof Kotecki
Aktywizacja studentów poprzez tworzenie wirtualnej firmy podczas prowadzenia zajęć.
Średnia ważona z dwóch semestrów: 4,95 (liczba ankiet:88)
6. Wydanie wyróżniającej się publikacji o charakterze edukacyjnym/dydaktycznym
prof. dr hab. inż. Wiesław Zwierzycki (14,28%), dr hab. inż. Krzysztof Bieńczak, prof. PP (14,28%), dr hab. inż Arkadiusz Stachowiak, prof. PP (14,28%), dr hab. inż. Przemysław Tyczewski (14,28%), dr inż. Tomasz Rochatka (14,28%), dr inż. Kasper Górny (14,28%), dr inż. Natalia Idaszewska (14,28%)
„Budowa i eksploatacja pojazdów chłodniczych do transportu żywności” Wydawnictwo Naukowe Łukasiewicz – Instytut Technologii Eksploatacji, rok wydania 2024.- dr hab. inż. Barbara Ksit
"Diagnostyka wilgotnościowa obiektów budowlanych’’. Metodyka i procedury badań, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, rok wydania 2023.
7. Twórczy udział w rozwoju studenckim i/lub doktoranckim
- dr inż. Natalia Szymlet (50%), dr hab. inż. Łukasz Rymaniak, prof. PP (50%)
Opieka nad MKN PUT Renovation. Nagrody na Gali Grantów 2024:
w kategorii pomysł na projekt: I miejsce “Klasyk przyszłości”; w kategorii najlepszy mini projekt: I miejsce „Zbudowanie wiązki oraz wystrojenie silnika w oparciu o jednostkę sterującą typu open source w pojeździe wyczynowym Fiat Seicento”.
dr inż. Maciej Przychodzki
Opieka nad Kołem Naukowym Studentów Budownictwa
Organizowanie cyklicznych szkoleń mających na celu zapoznanie się z zaawansowanym oprogramowaniem inżynierskim do rozwiązywania problemów związanych z projektowaniem konstrukcji.dr inż. Szymon Węgliński
Opieka nad Kołem Naukowym Geotechników i Geologów Sprawy Przyziemne. Organizowanie cyklicznych „Spotkań z Geotechniką” w ramach współpracy z firmami branżowymi i specjalistami z zakresu budownictwa.dr inż. Monika Siewczyńska
Opieka nad Kołem Naukowym Sustainables
Organizacja szkolenia z programu Tekla Structures.dr hab. inż. Jerzy Pasławski, prof. PP
Opieka nad kołem naukowym ConInno (Construction Innovations). Przeprowadzenie wspólnie ze studentami badań ankietowych dot. koncepcji małych/średnich dworców kolejowych.
8. Współorganizacja projektów lub konkursów dydaktycznych i naukowych dla studentów i/lub doktorantów we współpracy z podmiotami gospodarczymi i innymi organizacjami, także zagranicznymi
- dr hab. inż. Barbara Ksit
Współorganizacja Konkursu Ogólnopolskiego dla studentów na: „Najlepszą pracę dyplomową z wykorzystaniem poliuretanów”.
9. Organizacja pierwszej edycji szkoły letniej, opracowanie i pierwsze uruchomienie studium podyplomowego lub kursu/szkolenia
- prof. dr hab. inż. Tomasz Łodygowski (50%), dr hab. inż. Piotr Sielicki, prof. PP (50%)
Uruchomienie 1 edycji studiów podyplomowych „Bezpieczeństwo Infrastruktury Krytycznej i Zagrożenia CBRNE”.
- dr hab. inż. Robert Studziński, prof. PP (50%), dr inż. Tomasz Gajewski (50%)
Organizacja i przeprowadzenie dwóch cykli szkoleń „Podstawy projektowania w środowisku AxisVM” (listopad 2023, wrzesień 2024).
- dr inż. Krzysztof Szajek
Organizacja i przeprowadzenie kursów Soldis PROJEKTANT (kwiecień 2024) i Soldis PROJEKTANT 3D (maj 2024).
10. Uzyskanie wyróżnień i nagród w skali przynajmniej ogólnopolskiej przez studentów i/lub doktorantów za prace, których opiekunem naukowym (promotorem) był kandydat do nagrody
- dr hab. inż. Wojciech Cieślik
I miejsce w konkursie „Studencki pomysł na wodór” organizowanym przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego i Samorząd Województwa Wielkopolskiego.
Nagrodzony projekt: „System regeneracji wodoru z użyciem energii fotowoltaicznej dla napędu pojazdów solarno-wodorowych”
Autorzy: Sebastian Freda i Mikołaj Klekowicki
Data przyznania: 24.05.2024.
- dr inż. Michał Malendowski
III miejsce w ogólnopolskim i interdyscyplinarnym konkursie prac dyplomowych Wyższych Uczelni organizowanym przez Zarząd Główny Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Pożarnictwa.
Nagrodzona praca: „Analiza odporności pożarowej słupa betonowego w zależności od przyjętego modelu pożaru”
Autor: Paweł Kulig
Data przyznania: 18.09.2024.
- dr hab. inż. Małgorzata Orczyk, prof. PP
Wyróżnienie w konkursie na najlepsze prace magisterskie i doktorskie "OTWARTE DRZWI" organizowanym przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Wyróżniona praca: „Analiza wybranych problemów osób z ubytkiem słuchu w korzystaniu z transportu publicznego w dużej aglomeracji”
Autor: Łukasz Młodystach
Data przyznania: 14.12.2023.
2023.11.29: Dodatki za wybitne osiągnięcia dydaktyczne o których mowa w Zarządzeniu Nr 3 Rektora Politechniki Poznańskiej z dnia 27 stycznia 2023 r. (RO/I/3/2023), zgodnie z §3 ust. 6 Regulaminu przyznawania dodatków za wybitne osiągnięcia dydaktyczne pracowników Politechniki Poznańskiej uzyskane w roku akademickim 2022/2023
1. Opracowanie i wdrożenie innowacyjnych metod prowadzenia zajęć dydaktycznych
Dr inż. Michał Malendowski (50%), Mgr inż. Wojciech Szymkuć (50%)
Zajęcia w formie blokowej, z elementami Problem Based Learning, wspomagane formą Blended Learning. Realizacja założeń Problem Based Learning, m.in. poprzez odpowiednie zdefiniowanie problemów badawczych realizowanych podczas ćwiczeń laboratoryjnych. Realizacja założeń Blended Learning, m.in. poprzez udostępnienie studentom wystąpień prelegentów konferencji pożarowej i późniejszą krytyczną dyskusję na ich temat w trakcie zajęć.Dr inż. Monika Siewczyńska
Wykorzystanie na zajęciach autorskich skryptów (także w wersji elektronicznej na platformie eKursy): Building physics: excercises book oraz Revit for Builders - zgodnie z zasadami edukacji daltońskiej.- Dr inż. Tomasz Jeż
Zajęcia wspomagane stroną internetową tajnikigeotechniki.pl; Wprowadzenie metod neurodydaktycznhych do procesu kształcenia; Warsztaty łamigłówkowe „Lamio-łepki”; Zastosowanie plansz (setki) wspomagającychaukę geotechniki; Konkursy dla studentów.
2. Wyróżniające się działania popularyzujące naukę i kształcenie w PP
Dr hab. inż. Łukasz Rymaniak, prof. PP
Organizacja sesji XXII Studenckiej Sesji Naukowej WILiT; Organizacja cyklu wykładów w PP dla Zespołu Szkół Mechanicznych.Dr inż. Wojciech Cieślik
Założenie i prowadzenie kanału YouTube – PUT Powertrain Lab, popularyzującego osiągnięcia naukowe i zajęcia dydaktyczne.- Mgr inż. Mateusz Jungst
Udział w promocji Wydziału na wydarzeniach organizowanych w PP oraz poza Uczelnią, np. Salon Maturzystów, Dzień Nauki.
3. Opracowanie i uruchomienie międzynarodowych programów dydaktycznych, realizowanych z zagraniczną uczelnią
Dr inż. Tomasz Staśkiewicz
Kierowanie projektem „Opracowanie i realizacja IMPK dla specjalistów z zakresu transportu szynowego", dofinansowanego przez NAWA w programie SPINAKER – opracowanie i wdrożenie metodyki oraz materiałów dydaktycznych dwóch międzynarodowych kursów dydaktycznych.- Dr hab. inż. Katarzyna Rzeszut, prof. PP (50%), Dr inż. Marlena Kucz, prof. PP (50%)
Modyfikacja programu studiów Budownictwo zrównoważone / SUSTAINABLE BUILDING ENGINEERING (I stopień studiów, w języku angielskim), zgodnie z zaleceniami "Study guide” wg wytycznych „Eunice”; Opracowanie konspektów oraz przygotowanie filmów na potrzeby MOOC (massive open online courses), w ramach współpracy „Eunice”.
5. Wyróżniająca się forma prowadzenia zajęć dydaktycznych potwierdzona opiniami studentów w eAnkietach za dwa semestry roku akademickiego
- Dr inż. Janusz Dębiński
Wprowadzenie dodatkowej formy konsultacji ćwiczeń projektowych polegającej na dostępnych na platformie eKursy aktywności, pozwalających na asynchroniczny kontakt ze studentami; średnia ważona z dwóch semestrów: 4,90 (liczba ankiet 165).
- Dr inż. Marta Galant-Gołębiewska
Aktywizacja studentów poprzez umożliwienie umieszczania na platformie eKursy własnych notatek w określonym czasie po wykładzie; wzbogacenie treści kształcenia dedykowanym autorskim skryptem „Urządzenia symulacji lotu”; średnia ważona z dwóch semestrów: 4,94 (liczba ankiet 123).
- Dr inż. Justyna Grzymisławska
Wprowadzenie dodatkowej formy konsultacji ćwiczeń projektowych polegającej na dostępnych na platformie eKursy aktywności, pozwalających na asynchroniczny kontakt ze studentami; średnia ważona z dwóch semestrów: 4,92 (liczba ankiet 175).
- Dr inż. Paweł Komorski
Zastosowanie hybrydowego połączenia kilku metod nauczania akademickiego: Metoda Sokratesa (tzw. majeutyczna), Metoda problemowa (ang. Problem-Based Learning), Brain-storming oraz technika tzw. Kooperacyjnego uczenia się; średnia ważona z dwóch semestrów: 4,80 (liczba ankiet 48).
- Dr inż. Jakub Kowalczyk
W ramach kursu wykładów zajęcia wyjazdowe, gdzie mogą zapoznać się z omawianymi zagadnieniami w aspekcie praktycznym, włącznie z możliwością obsługi maszyn – pojazdy ciężarowe, HDS, koparka oraz koparko-ładowarka; zajęcia wyjazdowe z sędziami Wydziału Karnego w tym udział w rozprawach w rozprawach z zakresu prawa gospodarczego – rzeczywistych i symulowanych; wykorzystanie symulatora tachografu cyfrowego, na którym Studenci mogą odzwierciedlić trasy wyliczone w ramach zajęć ćwiczeniowych; Wprowadzenie do wykładów studiów przypadków w obszarze symulacji kar nakładanych na przedsiębiorstwa transportowe, dyspozytorów oraz kierowców – w oparciu o autorskie materiały oraz obowiązujące akty normatywne; średnia ważona z dwóch semestrów: 4,85 (liczba ankiet 183).
- Dr inż. Marlena Kucz, prof. PP
Włączenie wycieczek na targi BUDMA w ramy zajęć dla studentów z zagranicy; zajęcia warsztatowe – w ramach kursu Projektowanie Uniwersalne – na terenie campusu PP, z naciskiem na kompetencje społeczne; wprowadzenie pracy w podgrupach na zasadach Design Thinking, krótkie mini zadania angażujące studentów do pracy własnej; wykorzystanie własnego doświadczenia zawodowego do ilustracji omawianych na wykładach problemów; średnia ważona z dwóch semestrów: 4,90 (liczba ankiet 437).
- Dr inż. Łukasz Polus
Systematyczne konsultowanie ćwiczeń projektowych na platformie eKursy (lista komentarzy wzbogacona o linki odsyłające do miejsca projektu, którego dotyczy dany komentarz); włączenie do ćwiczeń projektowych demonstracji modeli numerycznych projektowanych rozwiązań oraz dokumentacji własnych z badań naukowych; średnia ważona z dwóch semestrów: 4,97 (liczba ankiet 121).
- Dr hab. inż. Zbigniew Pozorski, prof. PP
Połączenie wykładów teoretycznych (wytrzymałość materiałów) z praktycznym aspektem projektowania konstrukcji budowlanych, co jest możliwe dzięki bogatemu własnemu doświadczeniu zawodowemu – spotkania z ekspertami zewnętrznymi (budownictwo ogólne) oraz udział w wycieczkach do przedsiębiorstw budowlanych (budownictwo ogólne), dotyczących projektowania, produkcji materiałów budowlanych, wykonawstwa; średnia ważona z dwóch semestrów: 4,84 (liczba ankiet 92).
7. Twórczy udział w rozwoju studenckim i/lub doktoranckim
- Mgr inż. Mateusz Motyl
1 miejsce w kategorii „Railway” w Konkursie Konstrukcji Studenckich KOKOS 2023; 1 miejsce w klasyfikacji generalnej I edycji European Railway Challenge (Niemcy) – 1 miejsce w konkurencjach Niezawodność, Wymiany Źródła Zasilania, Auto Stop, Raport techniczny; 1 miejsce w klasyfikacji generalnej i tytuł Grand Champion 2023 w XII edycji Railway Challenge (Wielka Brytania).
9. Organizacja pierwszej edycji szkoły letniej, opracowanie i pierwsze uruchomienie studium podyplomowego lub kursu/szkolenia
- Mgr inż. Wojciech Szymkuć
Organizacja 18-godzinnego szkolenia Bocad dla studentów WILiT (15-31 maj 2023).
- Prof. dr hab. inż. Ireneusz Pielecha
Pierwsze uruchomienie kursu dotyczącego certyfikacji systemów zasilanych wodorem (24.05-30.05.2023).
- Dr inż. Marcin Chybiński
Organizacja szkolenia dla studentów: „Akademia STEICO dla Politechniki Poznańskiej” (grudzień 2022).
- Dr inż. Łukasz Polus
Organizacja szkolenie z programu 3DTrussme do wymiarowanie kratownic drewnianych (październik 2022).
10. Uzyskanie wyróżnień i nagród w skali przynajmniej ogólnopolskiej przez studentów i/lub doktorantów za prace, których opiekunem naukowym (promotorem) był kandydat do nagrody
- Dr inż. Barbara Ksit
II miejsce w ogólnopolskim konkursie na pracę dyplomową dotycząca wykorzystania poliuretanów – praca magisterska, autorzy: Karolina Potaniec, Mateusz Białek; Wyróżnienie w ogólnopolskim konkursie na pracę dyplomową dotycząca wykorzystania poliuretanów – praca inżynierska, Zuzanna Łopatka.
- Dr inż. Łukasz Polus
I miejsce w ogólnopolskim konkursie „Dyplom SIMUKIA”, na pracę dyplomową – praca magisterska, autor: Julia Strzelecka.
- Prof. dr hab. inż. Mieczysław Kuczma (50%), Dr inż. Magdalena Łasecka-Plura (50%)
I miejsce w międzynarodowym konkursie o Nagrodę im. Jana Szmeltera dla mgr inż. Alirezy Tabrizikahou (doktorant); wrzesień 2023.
Prof. dr hab. inż. Wojciech Sumelka
III miejsce w międzynarodowym konkursie o Nagrodę im. Jana Szmeltera dla mgr inż. Pauliny Stempin (doktorantka); wrzesień 2023.
11. Przyznanie projektu dydaktycznego obejmującego działania na rzecz poprawy jakości kształcenia lub podniesienie/rozszerzenie kompetencji albo zdobycie doświadczenia praktycznego studentów i/lub doktorantów, finansowanego w trybie konkursowym
- Dr hab. inż. Katarzyna Rzeszut, prof. PP
Pozyskanie i kierowanie Międzynarodowym projektem dydaktycznym Co4Health, pt. „Competences in Healthy Building in Construction Professions”.
12. Opracowanie raportu samooceny na potrzeby akredytacji kierunku
- Dr inż. Janusz Dębiński (50%), Dr inż. Justyna Grzymisławska (50%)
Przygotowanie raportu dla KAUT (członek zespołu) – kierunek Budownictwo (wizytacja – listopad 2022).