NAUKA
 

  

Prace naukowe Zakładu obejmują następujące zakresy tematyczne:

1.Badania alternatywnych układów napędowych oraz warunków przepływu energii:

  • napędów hybrydowych
  • napędów elektrycznych
  • napędów zasilanych ogniwami paliwowymi
 

 

 

     
  

2.Badania emisji związków szkodliwych spalin:

  • w warunkach stacjonarnych na hamowniach silnikowych (w tym dynamicznych)
  • w rzeczywistych warunkach eksploatacji (RDE – Real Driving Emissions) z wszelkich środków transportu; pojazdów drogowych (LDV – Light Duty Vehicle, HDV – Heavy Duty Vehicle), pojazdów pozadrogowych, statków powietrznych
  
     
  

3.Rozwój układów napędowych:

  • zwiększenie sprawności układów napędowych przez zastosowanie generatorów termoelektrycznych
  • wykorzystanie metod termograwimetrycznych oraz chromatografii i spektrometrii mas w badaniach właściwości ekologicznych środków transportu
     

4.Badania konwencjonalnych i alternatywnych systemów spalania:

  • systemów Turbulent Jet Ignition z komorami wstępnymi
  • systemów dwóch wtryskiwaczy w komorze spalania
  • systemów spalania z uwarstwieniem ładunku
  • procesy wtrysku i spalania paliwa
  • wpływ recyrkulowanych spalin na przebieg spalania  w układzie bezpośredniego wtrysku benzyny

 

  
     
  

 

5.Badania symulacyjne napędów i silników:

  • badania symulacyjne napędów hybrydowych 0D, 1D - AVL CRUISE
  • badania symulacyjne 1D silników z różnymi systemami spalania AVL BOOST
  • badania 1D, 2D, 3D procesów silnikowych - AVL FIRE

Badania energochłonności dostawczych pojazdów elektrycznych

Wyjazd edukacyjny do Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni

Budowa napędu hybrydowego firmy Toyota (model P410)

Budowa napędu hybrydowego firmy Toyota (model P112)

LABORATORIUM SILNIKÓW SPALINOWYCH:

Badania wtrysku paliwa - wtrysk bezpośredni - VW TSI:

Pomiar szybkozmiennego ciśnienia w cylindrze silnika spalinowego:

Pomiar temperatury silnika TSI:

Pomiar temperatury silnika na stanowisku hamownianym:

Stanowisko badawcze układu wielopunktowego wtrysku benzyny (MOTRONIC):

Stanowisko badawcze układu zasilania silnika ZS typu Common Rail: